Belweder Iloveu

Młoda #moda na salonach. Kasia Mickey Wyrozębska, twórczyni modowych marek Mozkau i Justin Iloveyou, zaprojektowała gadżety dla prezydenta RP.

Minimalistyczny, biały kalendarzyk w typie Moleskina z delikatnym wzorem Belwederu, #filiżanki ze złotym lwem albo graficznym zarysem Pałacu Prezydenckiego, pachnąca świeczka czy obszerna torba z delikatnym skórzanym emblematem. Eleganckie, klasyczne, ale nowoczesne. Nie przypominają brzydkich i bezużytecznych pamiątkowych koszmarków w typie breloczka albo proporczyka. – Chciałam stworzyć coś prostego, ale zachowującego powagę urzędu – tłumaczy #Mickey.

Zaczęło się od miłości. Do polityka. I do mody. #MickeyWyrozębska, projektantka i twórczyni marki #Mozcau, po prostu się zakochała. Traf chciał, że obiektem westchnień okazał się dyplomata pracujący w Londynie. – Zetknęłam się z polityką na najwyższym poziomie, widziałam przy pracy człowieka, który ma bardzo czyste intencje, jest szlachetny, ma ambicję zmieniać świat na lepsze. Od dziecka był wychowywany do zajmowania najwyższych stanowisk. To było niezwykłe doświadczenie – tłumaczy Kasia. Każda kolekcja #Mozcau inspirowana jest jakimiś przeżyciami z życia projektantki, więc i to znalazło odzwierciedlenie w modzie. Tak powstała kolekcja „The First Lady”.

filiżanki.jpg

#Mickey pokazała ją m.in. podczas charytatywnej akcji w elitarnym The Reform Club, do którego należy sama królowa angielska. Motywempowtarzającym się w ubraniach nawiązujących do ikonografiki ONZ był m.in. #BiałyDom. Traf chciał, że w ciuchach z tej kolekcji chodziły pracowniczki kilku ważnych urzędów w państwie. Któregoś dnia na charakterystyczny nadruk zwrócił uwagę sam prezydent. – Od razu miał skojarzenie z #Belwederem, bo te budynki są szalenie podobne. Bardzo mu się to spodobało. I tak to się zaczęło. Niby zbieg okoliczności, ale współpraca z prezydentem jest konsekwencją projektu, który spodobał się pracownikom administracji publicznej i samym politykom – opowiada #Mickey.

To dość niezwykłe, że skostniała, wydawałoby się, instytucja jest gotowa na współpracę z ekstrawagancką projektantką. – Okazuje się, że w kancelarii pracują fajni, młodzi ludzie, którzy rozumieją współczesne czasy i są świadomi tego, co dzieje się w lifestyle’u, modzie, designie. To było dla mnie wielkie odkrycie, że i tu do głosu dochodzi młode pokolenie – przyznaje #Mickey. Razem z grafikiem Janem Estradą-Osmyckim Wyrozębska stworzyła kilkadziesiąt pomysłów, z czego 11 zostało wybranych przez kancelarię.

Całość znajdziecie w magazynie tu!

Dodaj komentarz

-->