Słynny “Windowlicker” Aphex Twina wykorzystany w kampanii społecznej promującej bezpieczeństwo na drodze

źródło: YouTube

Piosenka pojawiła się w krótkim wideo pt. “Pink Kittens” (czyli różowe kotki), stworzonym dla brytyjskiego wydział transportu. Jest on częścią kampanii “THINK!”, która ma na celu promocję bezpieczeństwa na drodze. Ma przestrzegać młodych ludzi przed używaniem telefonów komórkowych w czasie prowadzenia samochodu. Całość reżyserował kolektyw We Are From La, znany przede wszystkim z teledysku do mającego prawie miliard wyświetleń na YouTube “Happy” Pharrella Williamsa.

To pierwszy raz, kiedy irlandzki twórca muzyki elektronicznej, Richard D. James, znany szerzej jako Aphex Twin, pozwolił na użycie swojego chyba najpopularniejszego utworu. Wydanemu w 1999 roku utworowi towarzyszył kontrowersyjny i dziwaczny teledysk w reżyserii Chrisa Cunninghama, który na stałe zapisał się w historii muzyki. Był on wielokrotnie cenzurowany ze względu na treść, nagość i użycie przekleństw. W niektórych krajach wyświetlano go tylko w nocy.

Co prawda w klipie kampanii THINK! pojawia się sama muzyka Aphex Twina, ale dla fanów muzyki “Windowlicker” bez klipu nie istnieje. Przypominamy, o co całe zamieszanie:

Dodaj komentarz

-->