Świat miał nigdy nie zobaczyć “The Interview” – komedii z Sethem Rogenem i Jamesem Franco, w której panowie zabijają na zlecenie CIA Kim Dzong Una. Koniec, końców, po wielu tygodniach niepewności Sony postanowiło pokazać film w sieci z możliwością zakupu wersji komputerowej za 15 dolarów i wypożyczenia za 7. Pytanie jakie wszyscy sobie zadawali brzmiało – ile jest w stanie zarobić ten film, który jako pierwszy w historii trafił do dystrybucji internetowej przed oficjalną kinową premierą. Mamy wyniki
Po tym jak film zarobił 1,8 miliona po bardzo ograniczonym weekendowym otwarciu tuż po świętach i dodał kolejny 1,1 w ostatni weekend “The Interview” łącznie może pochwalić się zarobkiem 2,9 dzięki pokazom kinowym. Dodając do tego 31 milionów z VOD łączny zarobek projektu wynosi 33,9 milionów dolarów.
Nakręcenie “Wywiadu” kosztowało 45 milionów co oznacza, że gdyby nie fakt wszystkche problemów jakie spotkały film po drodze byłby on sporą porażką. Jednak trzeba pamiętać, że VOD było o wiele tańsze od kinowych biletów i nawet gdyby film nie dostał wielkiego boostera w postaci mediów piszących o nim bez przerwy można się było spodziewać, że w normalnej sytuacji “The Interview” zarobiłby dwa razy tyle.