ZALANDO UWIECZNIA WARTOŚCI MŁODYCH POLAKÓW W KAMPANII “OBRAZ POKOLENIA Z”

 

Nowa kampania Zalando pokazuje pięć wyjątkowych osobowości pochodzących z Pokolenia Z i ich historie. Działania młodych aktywistów, tworzących treści głównie w Internecie, niejednokrotnie zostają bagatelizowane, a ich głos – niesłyszany. Marka postanowiła dodać ich przekazom wyjątkową siłę i pomóc dotrzeć do odbiorców uwieczniając bohaterów kampanii na wyjątkowych portretach – namalowanych przez artystkę Justynę Grodecką, reprezentantkę pokolenia Z.

 

Startująca 5 maja kampania, o której pisaliśmy na naszym INSTAGRAMIE przybliża szerszej publiczności pięć wyjątkowych osobowości.

Kacper Kruz jest przedstawicielem ruchu body-positivity, ciałopozytywności. To internetowy twórca i model, który każdego dnia inspiruje osoby plus-size do spełniania swoich marzeń. Swoimi działaniami udowadnia, że moda nie ma rozmiaru, a miłość do swojego ciała jest wartością nadrzędną.

Ewelina Antonowicz reprezentuje zrównoważony rozwój. W wieku 22 lat została koordynatorką polskiego oddziału Fashion Revolution – największej, międzynarodowej organizacji, która zajmuje się problemami świata mody.

Ogi Ugonoh jest ambasadorką różnorodności. Wierzy, że edukacja jest kluczem do sukcesu i walki z rasizmem. W związku z tym aktywnie promuje różnorodność i wspiera inicjatywy takie jak #dontcallmemurzyn i #czarnejestpolskie.

Reprezentantem inkluzywności został Bartosz Kloch, który urodził się bez nóg. Jak sam mówi, przez większość życia wstydził się swojej niepełnosprawności i unikał wzroku innych ludzi, aż do momentu, w którym postanowił kreować swój wizerunek na własnych zasadach i pomalował nogi na czerwono, aby jeszcze bardziej przyciągały wzrok. Dziś Bartek dzieli się swoim życiem na Tik Toku, gdzie jego misją jest dawanie odwagi osobom z niepełnosprawnościami.

Głosem społeczności LGBTQIA+ stał się Kacper Potępski, transpłciowy aktywista działający w mediach społecznościowych oraz lokalnie. Wziął udział w organizacji zbiórki na bindery dla osób transpłciowych oraz był jedną z twarzy akcji Kampanii Przeciw Homofobii #JestemPrzeciwkoTransfobii.

Twórczyni portretów – Justyna Grodecka, w swojej sztuce porusza tematy autobiograficzne i nawiązuje do nurtujących problemów społecznych, odnosi się do – jak mawia – „prawdziwego trójpodziału władzy jakimi są resentyment, patriarchat i zabobonność.”

Zdjęcia: Materiały prasowe

-->