Pantone przedstawia kolor nazwany “okres”

okres kolor
Fot: Josefin/Unsplash

Pantone znani są, nie tylko w środowisku grafików, z typowania „koloru roku”, którego wybór rokrocznie wzbudza spore kontrowersje. Tym razem Pantone Color Institute zaskakuje po raz kolejny.

Pantone – kolor „okres”

Pantone Color Institute zaprezentowało właśnie nowy kolor stworzony we współpracy ze szwedzką marką INTIMINA. INTIMINA, jak wskazuj nazwa, zajmuje się projektowaniem nowoczesnych środków higieny osobistej w tym ekologicznych kubeczków menstruacyjnych. Marka rozpoczęła kampanię „Seen + Heard”, której głównym celem jest jeszcze większe przełamywanie tabu związanego z okresem. Dlatego nie powinno Was zdziwić, że zaprezentowany przez Pantone kolor nazwano „Period”, czyli „okres”. Jak wygląda ten odcień czerwieni, możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Presenting “Period”, a new red shade created to break the stigma around menstruation and promote period positivity. Swedish healthcare brand @intimina came to Pantone Color Institute to develop this custom color in support of their global campaign to make menstruation more visible and normalize this most normal of bodily functions. “An active and adventurous red hue, courageous Period emboldens people who menstruate to feel proud of who they are. To own their period with self-assurance; to stand up and passionately celebrate the exciting and powerful life force they are born with; to urge everyone regardless of gender to feel comfortable to talk spontaneously and openly about this pure and natural bodily function.” Pantone Color Institute collaborated with @Intimina on the Seen + Heard campaign to create a red shade that is inspired by a steady menstrual flow. Pantone and Intimina worked alongside a gynecologist and consulted research published in Medical News Today to develop the shade, but by no means is this supposed to be an accurate depiction. Instead, we created a visual identifier of a red shade that would help @Intimina leverage the power of color to share their story.

Post udostępniony przez PANTONE (@pantone)

-->