160 LAT HISTORII KULTOWEGO SMAKU – JAK ŚWIĘTOWANO URODZINY WŁOSKIEJ MARKI?

Jedna z najbardziej legendarnych marek na świecie – MARTINI – obchodzi w tym roku 160. urodziny. Brand powstał w 1863 roku w Turynie i zaistniał na rynku dzięki MARTINI Rosso – był to pierwszy produkt, którego mogli skosztować ówcześni konsumenci. Po 47 latach, w 1910 roku, na rynku pojawił się kultowy już aperitif MARTINI Bianco o waniliowych nutach smakowych. Od tamtej pory wiele się zmieniło, ale to co pozostaje niezmienne to smak – marka pozostaje wierna tradycyjnym recepturom, stworzonym przez założycieli Martini 160 lat temu.

Celebracja okrągłej rocznicy stała się idealną okazją, aby zjednoczyć fanów dobrego smaku i stworzyć globalną kampanię o nazwie “160 Years of Great Taste”. Co działo się przez tych 160 lat?


W 1863 roku przedsiębiorca Alessandro Martini oraz zielarz Luigi Rossi założyli markę, która przez kolejne dziesięciolecia odegrała bardzo ważną rolę w promocji włoskiej kultury. Działania reklamowe i współprace z osobistościami z czerwonego dywanu, takimi jak Gwyneth Paltrow, George Clooney czy Charlize Theron, sprawiły, że MARTINI stało się rozpoznawalną i pożądaną marką wermutu na całym świecie. MARTINI w znaczący sposób zaistniało także w świecie sportu, między innymi jako sponsor słynnego wyścigu kolarskiego Giro D’Italia w latach 30., a potem Formuły 1 i rajdów samochodowych – w 1970 roku powstały legendarne paski racingowe MARTINI, które do dziś są obecne w trakcie uroczystości.

Ważną datą w historii marki był też 1958 rok, kiedy to otwarto bar MARTINI Terrazza. Miejsce to szybko stał się ważnym punktem na kulturalno-gastronomicznej mapie Mediolanu, a zarazem celem wieczorowych wyjść gwiazd ze świata mody i filmu.

Nawiązując do gwiazdorskiej i pełnej splendoru przeszłości Martini, w czwartek 5 lipca w Mediolanie zorganizowano przyjęcie urodzinowe dla gwiazd i przyjaciół marki. W kultowym barze MARTINI Terrazza, zlokalizowanym na tarasie w sercu miasta, zaproszeni goście mogli spróbować swoich sił w tworzeniu koktajli pod okiem mistrzów w barmańskim fachu. Tego samego dnia wieczorem odbyła się oficjalna impreza urodzinowa. Została zorganizowana w DAZI Milano; słynnym mediolańskim barze z widokiem na Piazza del Sempione.

 

Wśród gości pojawiły się znane osobistości, m.in. aktorka Dakota Johnson, Lucien Laviscount znany z serialu “Emily in Paris”, stylista Harry’ego Stylesa – Harry Lambert oraz Chiara Ferragni – włoska blogerka, bizneswoman, projektantka mody i modelka, która wraz z mężem, piosenkarzem Fedexem, stanowi najpopularniejszą włoską parę celebrytów.

Do grona globalnych celebrytów dołączyli polscy goście: aktorka Wiktoria Gąsiewska, modelka Anna Markowska, projektant Dawid Woliński oraz Jakub Kosel i Rafał Jonkisz.

Victoria Morris, Globalny Dyrektor marki MARTINI, powiedziała: “W czwartek świętowaliśmy dziedzictwo marki MARTINI i jej powiązania z włoskim stylem i kulturą, jednocześnie dając naszym gościom zapowiedź fascynującej przyszłości. To zaszczyt być częścią historii MARTINI w tak ważnym okresie w historii marki, gdy wznosimy toast za kolejnych 160 lat włoskiego smaku.”

 

Zdjęcia: Materiały prasowe /Getty Images for Martini

-->