Scope100 to druga edycja filmowego przedsięwzięcia, które firma Gutek Film zainicjowała w 2014 r. Dzięki stu widzom na polskie ekrany trafiły wówczas dwa najwyżej przez nich oceniane filmy: hiszpańskie „Magical Girl” i francuskie „Party Girl”. Jest to projekt online stworzony z myślą o widzach, dla których kino jest życiową pasją, przeznaczony dla ludzi z całej Polski, w różnym wieku i z różnym wykształceniem.
Na podstawie nadesłanych zgłoszeń organizatorzy wybiorą stu widzów. Uzyskają oni darmowy dostęp poprzez internetową platformę VOD do 10 nowych europejskich filmów, pokazanych w ostatnim roku na światowych festiwalach filmowych. Będą to odważne wyraziste i ambitne produkcje, które nie trafiły jeszcze ani do kin, ani nie zostały zakupione przez polskich dystrybutorów. Zazwyczaj to dystrybutorzy decydują o tym, co trafi na ekrany kin, ale w projekcie decyzja będzie należała do samych widzów.
W drugiej części projektu Scope100 – po wybraniu przez widzów zwycięskiego filmu – uczestnicy zostaną zaproszeni do współpracy przy jego promocji. Będą współdecydowali o polskim tytule, plakacie, zwiastunie oraz hasłach reklamowych. Najbardziej aktywni spośród z nich, którzy włączą się w lokalną promocję zwycięskiego filmu, zostaną wyróżnieni filmowymi nagrodami m. in. akredytacjami na festiwal T-Mobile Nowe Horyzonty.
Więcej informacji i formularz, który należy wypełnić, znajdziecie na stronie projektu. Zgłoszenia można nadsyłać tylko do 20 listopada.