W ciągu 24 godzin Karolina Czarnecka, wyróżniona Nagrodą Specjalną podczas XVI Konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej”, zebrała na portalu polakpotrafi.pl całą kwotę potrzebną do stworzenia teledysku śpiewanej przez nią piosenki. Jak wypromować swój projekt, aby porwał ludzi i otrzymał wsparcie? Jak go przygotować, jakich błędów unikać i jak nim zarządzać po uzyskaniu wsparcia? Na te tematy rozmawiać będziemy w IKM z Karolem Królem, prezesem zarządu Crowdfunding.pl. 28 maja w godz. 15.00 – 19.00 zapraszamy na warsztaty poświęcone finansowaniu projektów muzycznych, a 29 maja w godz. 14.00 – 19.00 na indywidualne rozmowy i konsultacje swoich pomysłów.
Temat finansowania społecznościowego był poruszany w #IKM już w maju zeszłego roku podczas KaWy – Kulturalnej Wymiany poświęconej promowaniu swojej muzyki. W infografice podsumowującej dyskusje z dwóch spotkań znalazł się również wątek crowdfundingu jako pomysłu na finansowanie swoich wydawnictw muzycznych. (Infografika dostępna jest na: http://muzycznakawa.ikm.gda.pl/).
– Chcemy podkreślić dużą moc oddziaływania, jaką ma finansowanie społecznościowe. Istnieje kilka platform pozwalających zbierać pieniądze za pomocą crowdfundingu – m.in. polakpotrafi.pl, wspieramkulture.pl czy wspieram.to. Oferując osobom wspierającym określone gratyfikacje, np. płytę z podpisem, czy bilety na wydarzenie, artyści i artystki zbierają w kilka – kilkanaście dni kwoty pozwalając na realizację wymarzonego projektu. Przyglądamy się temu, ile projektów z Gdańska i Metropolii jest obecnie w procesie zbierania funduszy. Zastanawiamy się nad tym, jak wspierać lokalne, oddolne inicjatywy realizowane przez platformy crowdfundingowe. Pierwszym pomysłem są organizowane przez nas warsztaty i konsultacje – mówi Natalia Brylowska z Obserwatorium Kultury Instytutu Kultury Miejskiej.