Nowe logo, które ma identyfikować całą komunikację miejską w Warszawie, władze stolicy wybrały spośród 189 nadesłanych prac. Według wiceprezydent Warszawy, Renaty Kaznowskiej, logo zaproponowane przez pracownię TypeThree jest “proste, wyraźne, czytelne i nowoczesne” oraz “nawiązujące do do transportu i miasta”, symbolizowanego przez warszawską syrenkę. W ramach nagrody, zwycięzcy dostaną 70 tysięcy złotych.
Jedno wspólne logo dla całej komunikacji miejskiej (która teraz będzie funkcjonować pod nazwą “Warszawski Transport Publiczny”), ma zlikwidować zamieszanie związane ze zbyt dużą liczbą oznaczeń. W przestrzeni miejskiej funkcjonują bowiem trzy różne znaki ZTM-u, syrenka warszawska, symbol „Zakochaj się w warszawie komunikacyjnej” i znaki poszczególnych spółek miejskich.
To piękny projekt, który pojawi się stopniowo na wszystkich rozproszonych dotychczas elementach – pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażerom identyfikację i korzystanie z naszej komunikacji – twierdzi wiceprezydent Warszawy.
3 komentarze