Nie od dziś wiadomo, że moda jest mocnym nośnikiem haseł politycznych, zabiera głos w sprawach społecznych na ulicach i wybiegach wielkich projektantów. W poniedziałek zakończył się Londyński Tydzień Mody Męskiej, o którym rozpisują się media na całym świecie. Dlaczego? Tym razem tym, co najbardziej przyciągało uwagę dziennikarzy, nie były kroje i materiały, lecz polityczne i społeczne przekazy. A tych było mnóstwo!
Jaką tematykę poruszały zaprezentowane kolekcje? Popularna była kwestia zmian klimatycznych, prezydenta Trumpa, prezentowane ubrania nawiązywały także do tematu Brexitu (tutaj szczególnie zauważony został młody projektant Christopher Shannon z kolekcją zatytułowaną ‘nie wszyscy głosowali za Brexitem’), post-prawdy (zagubienie i generację wyrastającej wśród polityki strachu ukazał Matthew Miller), ataków na uchodźców, zagubienia w konsumpcjonistycznym świecie, a także… ataków na przebywających na Wyspach Brytyjskich Polaków.
Agi & Sam
Agape Mdumulla i Sam Cotton, projektanci stojący za marką Agi&Sam postanowili w swojej kolekcji przedstawić swój mocny sprzeciw wobec rasizmu, ksenofobii, atakom na imigrantów (w tym także Polaków) , które w post-brexitowskiej Wielkiej Brytanii ciągle przybierają na sile.
W kolekcji na jesień/zimę 2017 zobaczyć mogliśmy polskie akcenty – na czapkach, koszulkach, bluzach pojawiły się hasła “Better Razem”, “Wzrastają napięcia” i “Przetwarzanie”. Kolekcja nawiązuje także do plakatów propagandowych z czasów PRL.






2 komentarze