Legendarny nowojorski zespół połączył siły z amerykańskim projektantem, pozwalając na użycie swojej ikonicznej piosenki “Teen Age Riot” w najnowszej kampanii. Nie trzeba było długo czekać na reakcje radykalnych fanów formacji Thurstona Moore’a, Kim Gordon i Lee Ranaldo. Według nich Sonic Youth po prostu sprzedało się Marcowi Jacobsowi.
Oszukać swoich fanów i sprzedać się taniej wodzie toaletowej? Oczywiście, to wasza piosenka i wasza decyzja, ale ten utwór to dla ludzi symbol i zespół powinien o tym pomyśleć. Ale cóż – członkowie Sonic Youth nie robią się coraz młodsi, więc pewnie myślą teraz tylko o zabezpieczeniu swoich funduszy emerytalnych. I tą decyzją sprawiają, że coś wspaniałego wydaje się nagle tanie – można przeczytać w jednym z komentarzy na YouTube.
Fani powinni jednak spojrzeć na sprawę szerzej – reklama nowych perfum dla kobiet o nazwie Daisy Love, w której wystąpiły Aube Jolicoeur, Faith Lynch i córka Cindy Crawford, Kaia Gerber, to nie pierwsza współpraca Sonic Youth z projektantem. Tak naprawdę zespół i Marc Jacobs znają się i przyjaźnią od lat – w tym roku mija 25 lat od czasu premiery ich teledysku do “Sugar Cane“, w którym dostrzec można fragmenty pokazu grungowej kolekcji, którą w 1992 roku Jacobs przygotował dla Perry Ellisa. Sonic Youth grali także na żywo podczas jego pokazów, m.in. w 2008 roku.