Projekt muzyczny, w którym spotykają się wyjątkowi instrumentaliści łączący swoje style muzyczne, zamiłowania i doświadczenia.
Brzmienie, rytm i estetyka afrykańskiej muzycznej opowieści Buby Kuyateha doskonale zgrywa się z doświadczeniami muzycznymi Ethno jazzowego perkusisty Tomka Waldowskiego, oraz basisty Daniela Słomińskiego poruszającego się w stylistyce afro i reggae. Dołączy do nich Alina Mleczko grająca na saksofonie altowym.
Występy Tria to popis umiejętności gry na 21-strunowym instrumencie, obfitujący w improwizacje i solówki, w połączeniu korespondującym basem i perkusją zapewniający niepowtarzalną ucztę dla ucha. Buba Kuyateh grający na korze – tradycyjnym zachodnioafrykańskim instrumencie pochodzi z Gambii.
Jego ojczystym językiem jest Mandinka, znamienna dla regionu Senegambii, nie posiadająca jednak formy pisemnej. Dlatego też szczególne znaczenie dla rozpowszechniania wiedzy tradycyjnej i historycznej ma tam przekaz ustny. Najbardziej typową formą tego przekazu są pieśni tradycyjne wykonywane przez rodziny jali – muzyków specjalizujących się w pielęgnowaniu rodzimej kultury i obyczajów, zwanych także mianem griotów. Buba Kuyateh wychowywał się w znanej rodzinie jali. Jest to wyjątkowo odpowiedzialna funkcja, przekazywana z ojca na syna – griotem nie można zostać tak po prostu – trzeba urodzić się w rodzinie griotów.
Dziadek Buby Alhaji Bai Konte oraz ojciec Kausu Kuyateh i wujek Dembo Konte to wybitni wirtuozi kory. Ich wizerunki i nagrania to najczęściej pojawiające się elementy we wszelkich publikacjach dotyczących kory czy tradycji griotów, a nagrane przez nich płyty trafiły do kanonu muzyki tego regionu. Kobiety w jego rodzinie – babka, matka i siostra zajmują się śpiewem. Tak więc już od najmłodszych lat, kontynuując rodzinną tradycję, Buba uczył się gry na korze i śpiewu. Muzyka i występy są dla niego codziennością. Do tej pory koncertował w Gambii i Senegalu, a teraz od niedawna również w Europie. Jego podróże po świecie to nie tylko okazja do dzielenia się muzyką i swoją kulturą, ale i do wymiany doświadczeń z muzykami o różnych upodobaniach muzycznych.
Tomasz Waldowski – perkusista, kompozytor, aranżer. Współpracuje z: Chłopcy Kontra Basia, Klezmafour, MoMo, Pendowski (Pendowsky), Buba Kuyateh Trio, Łukowski Cichocki Waldowski Trio (Conjuction Trio) oraz innymi artystami polskiej i węgierskiej estrady. Gra również w duecie z Marcinem Cichockim (Szlezwik Holsztajn Jazz Duo) i realizuje swój autorski projekt Kineskop.
Daniel Słomiński – basista związany z; Słoma i Przedwietrze, Jacek Kleyff i Orkiestra Na zdrowie, Ska Leczeni, Geto Blasta, Session3. Współtworzy kolektyw instrumentalistów D’Roots Brorthers współpracujący z wokalistami polskiej sceny reggae m.in. TaLLib, Junior Stress, Rastamaniek, NattyB.
Alina Mleczko – w 1994 zagrała brawurowo swój recital dyplomowy w Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie. W 1995 zadebiutowała w Filharmonii Narodowej. Już w październiku 1996 amerykański fachowy magazyn Saxophone Journal poświęcił jej artykuł monograficzny w numerze poświęconym najwybitniejszym saksofonistkom świata. Pierwsza kobieta, która ukończyła klasę saksofonu w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie Davida Pitucha i Krzysztofa Herdera. Pierwszą solową płytę Wiatr od Morza nagrała na piątym roku studiów. Znalazły się na niej utwory napisane specjalnie dla niej przez polskich kompozytorów młodego pokolenia (Mykietyn, Grudzień, Zieliński, Kulenty) Kolejne – Sjesta (2003) i Fiesta (2005) były nominowane do nagrody Fryderyk. Koncertuje z orkiestrami m.in. Capella Istropolitana, Narodowa Orkiestra Ukrainy, Sinfonia Varsovia, Duńska Orkiestra Radiowa i wiele orkiestr filharmonii w Polsce. Tworzy własne projekty muzyczne(Druga struna medalu –jazz i muzyka klasyczna-z pianistą Włodkiem Pawlikiem, płyty Sjesta, Fiesta, Wiatr od Morza). Kompozytorzy muzyki współczesnej chętnie dedykują jej swoje utwory. Prowadzi klasę saksofonu w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku. Jej najnowsza płyta –Alina Mleczko saxophone wydana w 2010 roku nakładem wydawnictwa DUX, zawiera sonaty na saksofon i fortepian- Phila Woods,a, Takashi Yoshimatsu, Paula Crestona, Paula Hindemitha. Jest to pierwsze polskie nagranie tych utworów.