Wybrano najgorętsze marki pojawiające się w tekstach muzycznych. Rolls-Royce rządzi

źródło: Wikimedia

Na pierwszym miejscu przygotowanej przez Bloomberg listy najbardziej pożądanych przez muzyków produktów znalazł się Rolls-Royce. Wyprzedził on nie tylko drogie alkohole, takie jak Hannessy, ale też inne marki samochodów. Raperzy, bo to między innymi ich teksty były analizowane, lubią Mercedesy, wychwalają Ferrari, mają słabość do Lamborgini, ale rządzi Rolls. To jego kochają najbardziej

Nazwiska można mnożyć. Rollsa wynoszą na ołtarze m.in. Future, The Weeknd i Kodak Black. O marce marzy m.in. raper Quavo z grupy Migos, który rapuje w piosence Drake’a: „Zaparkuję Mercedesa, żeby przejechać się Wraithem” (chodzi o jeden z najmocniejszych, najszybszych i oczywiście najdroższych modeli w historii marki). Samochód, nie tylko tak nieosiągalny jak Rolls-Royce, to oczywisty symbol luksusu. Stąd nie dziwi, że na liście Bloomberga, który przeanalizował utwory z 20 pierwszych miejsc listy Billboardu z ostatnich 3 lat, wśród najpopularniejszych 12 produktów, aż 8 to auta.

Najczęściej wymieniane marki w piosenkach z pierwszej 20-stki listy Billboard (dane z ostatnich 3 lat):
Rolls-Royce – 11
Ferrari – 9
Hennessy – 7
Porsche – 7
Chevrolet – 6
Lamborghini – 6 
Bentley – 5
Cadillac – 5
Nike Air Jordan – 5
Mercedes Benz – 5
Rolex – 5
Xanax – 5 

Ale nie samymi Cadillacami i Porsche żyją muzycy. Wysoko na liście jest też koniak Hennessy i już bardziej przystępne od samochodu za 1,5 miliona złotych buty Nike Air Jordany. Bloomberg zauważył także, że nie tylko dobra luksusowe trafiają do piosenek, ale także oprogramowanie komputerowe, przyrządy kuchenne, a nawet bandaże. W 280 przeanalizowanych piosenkach znalazły się też marki ubrań, programy telewizyjne, filmy, biżuteria i masa innych dziwnych rzeczy. To jednak drobnica – to, co naprawdę może podnieść prestiż światowego artysty, to globalna luksusowa marka, o której zwykły śmiertelnik może tylko pomarzyć. Rolls-Royce to właśnie to.