Wielkoformatowa współpraca

Znani na całym świecie streetartowi twórcy, Brazylijczycy Os Gemeos zaprojektowali etykietkę koniaku Hennessy.

Charakterystyczne, żółte postaci zaludniają mury największych światowych metropolii od Sao Paulo, przez Lizbonę i Berlin po… Łódź. Bracia bliźniacy znani są z zamiłowania do ciepłych kolorów i miękkich linii. Od lat swoimi malunkami pokrywają nie tylko miejskie mury, ale i płótna wystawiane w galeriach na całym świecie, ich praca znalazła się w grupie wyselekcjonowanych dzieł podczas słynnej wystawy street artu w londyńskiej Tate Gellery. Najnowszym dziełem Brazylijczyków jest obraz, który znalazł się na etykiecie kultowego koniaku Hennessy.

Obraz 830

Z okazji tej współpracy twórcy przyjechali do Polski, by opowiedzieć, jak doszło do tej kolaboracji.

 

Jak się okazało, na brazylijskich artystów uwagę producenta koniaku zwrócił jako pierwszy Leonard „Futura” McGurr, kultowy twórca uliczny i równocześnie partner poprzedniej edycji Hennessy Very Special Limited Edition. Zwrócił on uwagę na to, że Os Gemeos i Hennessy dzielą podobne umiłowanie do barw – odcieni eaux-de-vie używanej w produkcji koniaku czy żółtych, czerwonych, brązowych kolorów wszechobecnych w dziełach Brazylijczyków.
Efektem współpracy Hennessy i artystów z Sao Paolo jest unikalna kolekcja 256 tysięcy butelek. Z puli, w Polsce jest dostępnych zaledwie 1200 sztuk. Na etykietach znajduje się projekt Os Gêmeos wraz z indywidualnym numerem, widniejącym na kodzie kreskowym.

Zobaczcie jak Os Gemeos pracowali nad swoim nowym dziełem: