Wielkie serce zabiło w centrum Warszawy – nowy mural Pawła Swanskiego

Mural Pawła Swanskiego - Love over hate

W centrum stolicy zabiło ogromne serce. To nowy mural Pawła Swanskiego. Dzieło powstało przy użyciu farb usuniętych z różnych miejsc Polski naznaczonych słowami nienawiści. Tym samym hejt zamienił się w miłość, a artysta dołączył do kampanii społecznej Love Over Hate. Chcecie to zobaczyć? Spieszcie się, bo mural będzie można oglądać tylko do końca października!

W ramach kampanii społecznej Love Over Hate, na stronie www.loveoverhate.pl internauci z całej Polski przez kilka tygodni zgłaszali bramy, ulice i mury zapisane agresywnymi tekstami. Ekipa Love Over Hate oczyściła z hejtu wybrane miejsca. Zdjętą farbę przekazała prosto w ręce Pawła Swanskiego, by zmienił ją w coś twórczego. Nienawiść przeobraziła się w miłość i to nie tylko w sposób symboliczny. Co o muralu mówi jego twórca?

„Jego głównym elementem jest serce obrazujące miłość, akceptację i zrozumienie dla samego siebie. Wychodzę z założenia, że samoakceptacja to wewnętrzna siła, która pozwala nam przełamywać negatywne zachowania i mieć więcej pozytywnych uczuć w stosunku do innych. Moim zdaniem brak miłości do samego siebie to najczęstsze źródło nienawiści. Otaczające serce trujące rośliny i wici symbolizujące hejt, tworzą często wykorzystywany przeze mnie wzór, który intryguje, jest dosadny w przekazie, ale zarazem nie jest męczący, ani agresywny. Mam nadzieję, że moja praca pobudzi każdego kto ją zobaczy do refleksji” – komentuje Paweł Swanski.

Paweł Swanski

Pomysł na kampanię Love Over Hate, którą wspiera marka Absolut wziął się z przekonania, że miłość i pozytywne emocje są w stanie wygrać z nienawiścią. Każdy z nas może stanąć do takiej walki. Absolut wierzy, że łącząc siły i wykazując się kreatywnością, można pokonać hejt i stworzyć bardziej przyjazny świat.

Mural Swanskiego powstał na ścianie Domu towarowego Braci Jabłkowskich (przy ul. Brackiej 25). Można go oglądać do 31 października.

Mural Pawła Swanskiego - Love over hate

Love Over Hate – kampania społeczna na rzecz walki z mową nienawiści. Jej celem jest udowodnienie, że miłość i dobre emocje potrafią zwalczyć nienawiść. W jaki sposób? Zamieniając hejt w coś twórczego. Ambasadorką kampanii jest Kasia Warnke. Aktorka nie raz stawiała czoła niesprawiedliwym osądom, zaskakując swoją twórczą energią i pozytywną postawą. Inicjatorem kampanii społecznej Love Over Hate jest Absolut, marka należąca do portfolio Grupy Pernod Ricard. Więcej informacji na stronie www (https://loveoverhate.pl).

Paweł Swanski – uznany w kraju i zagranicą malarz, grafik i ilustrator, warszawski twórca silnie związany z kulturą miejską. Murale jego autorstwa zdobią przestrzenie takich miast jak Bristol, Berlin, Los Angeles. Profil artysty na Instagramie.

Dodaj komentarz