Sony rzuca wyzwanie Oculus Rift – powitajcie „Projekt Morfeusz”

Dzisiaj w Tokio #Sony ogłosił stworzenie #ProjectMorpheus – systemu rzeczywistości wirtualnej (łołałiła), który w połączeniu z PlayStation4 ma przenieść gry komputerowe na nowy poziom immersji i wyznaczyć gdzie będzie „przyszłość gier wideo”

Dostaliśmy bardzo długi tekst o Projekcie, który możecie przeczytać poniżej. Na pierwszy rzut oka okulary Sony wyglądają ładnie. Design na pewno jest ich mocną stroną. Waga jest nam jeszcze nie znana, ale mamy nadzieję otrzymać informację o niej jak najszybciej. Okulary są w postaci nakładki na głowę, wyświetlacz jest #LCD i ma wielkość 5 cali.

Jeśli ktoś z was jest w Tokio będzie miał okazję do #21.03 sprawdzić na czym polega #PM i to grając m.in. w eksluzywne demo #EVEValkyrie i sprawdzić najnowszego „Thiefa” (którego twórcy swoją drogą są bardzo dumni z poziomu imersji tytułu). Poniżej możecie przeczytać informację prasową jaką otrzymaliśmy o projekcie.

W SCE innowacje postrzegamy jako szansę rozwoju naszej misji polegającej na przesuwaniu granic zabawy” powiedział #ShuheiYoshida, Dyrektor SCE Worldwide Studios. „Project Morpheus” to najnowszy przykład innowacji, która wyszła spod skrzydeł SCE. Będziemy dążyć do jej trwałego rozwoju, czekamy również na gry, które twórcy zawartości stworzą z udostępnionych im zestawów SDK.

„Project Morpheus” pozwala na stworzenie doświadczeń, które dają graczom poczucie, jakby fizycznie przebywali w wirtualnym świecie gry. Obecność tę można porównać do okna na inny świat, które intensyfikuje emocje odczuwane podczas gry. „Project Morpheus” składa się z procesora i nakładanego na głowę wyświetlacza w formie osłony, który płynnie współpracuje z kamerą PlayStation®. W ten sposób gracz otrzymuje niepowtarzalne doświadczenie rzeczywistości wirtualnej, która materializuje się dosłownie na jego oczach. Czujniki inercyjne wbudowane w wyświetlacz współpracują z kamerą PlayStation, precyzyjnie śledząc położenie i ruchy głowy. Oznacza to, że kiedy tylko gracz obróci głowę, obraz wirtualnego świata przesunie się w czasie rzeczywistym. Odbywa się to w naturalny i intuicyjny sposób. Ponadto, w grach z odpowiednim wsparciem gracz może posługiwać się kontrolerem ruchu PlayStation®Move (PS Move) i tym samym sterować określonym przedmiotem, jak chociażby mieczem. „Project Morpheus” odda ruch rąk gracza i miecza w świecie gry, dzięki czemu będzie miał on wrażenie, jakby za pomocą miecza fizycznie walczył z wrogiem w wirtualnym świecie.

„Project Morpheus” stosuje stworzoną przez SCE autorską technologię dźwięku 3D. Poza dźwiękami dochodzącymi z przodu, tyłu, z lewej i prawej „Project Morpheus” odtwarza także dźwięki stereoskopowe, które dobiegają z dołu i znad gracza, jak np. odgłos kroków na schodach poniżej lub warkot silnika przelatującego helikoptera. W zależności od pozycji głowy gracza w czasie rzeczywistym zmieniają się także słyszane przez niego dźwięki. Powstaje w ten sposób wysoko realistyczne otoczenie dźwiękowe w immersyjnym wirtualnym świecie 360o.

„Project Morpheus”, obok kamery PlayStation, kontrolera bezprzewodowego dla PS4 oraz PS Move, zapewni graczom niespotykane dotąd doświadczenia rozrywki immersyjnej za pośrednictwem systemu PS4, podkreślając przy tym doświadczenie SCE w kluczowych dziedzinach rzeczywistości wirtualnej, m.in. wyświetlania/optyki, dźwięku, śledzenia, kontroli, prostoty użytkowania oraz zawartości.

Twórcy będą mogli tworzyć zawartość dla PS4 – platformy, która w zaledwie 3,5 miesiąca po premierze rozeszła się w ponad 6 milionach egzemplarzy i niezmiennie cieszy się wysokim zainteresowaniem graczy. Dedykowany SDK dla „Project Morpheus” znajduje się obecnie w fazie projektu i zostanie udostępniony po zakończeniu prac.

W ramach odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference 2014 r. (19-21 marca) goście mogą odwiedzić kabinę Sony Computer Entertainment America i osobiście przekonać się, na czym polega „Project Morpheus”. Mogą tam wypróbować ekskluzywne demo dla tej technologii, jak np. EVE Valkyrie (CCP), czyli symulator walki kosmicznych myśliwców, w którym rzeczywistość wirtualna pozwala graczowi poczuć się tak, jakby był prawdziwym pilotem EVE, statku kosmicznego online; Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), w którym gracz poznaje mroczny i ponury świat tej pełnej akcji skradanki; The Castle (SCE), gdzie można wejść w różne interakcje ze światem wirtualnym za pomocą PS Move, a także The Deep(SCE), czyli gra, w której gracz obserwuje morskie głębiny z wnętrza niedostępnej dla rekinów klatki.