Rozstrzygnięto konkurs na logo warszawskiej komunikacji. Zwycięzcy zgarnęli 70 tys. złotych

źródło: Wikimedia

Nowe logo, które ma identyfikować całą komunikację miejską w Warszawie, władze stolicy wybrały spośród 189 nadesłanych prac. Według wiceprezydent Warszawy, Renaty Kaznowskiej, logo zaproponowane przez pracownię TypeThree jest „proste, wyraźne, czytelne i nowoczesne” oraz „nawiązujące do do transportu i miasta”, symbolizowanego przez warszawską syrenkę. W ramach nagrody, zwycięzcy dostaną 70 tysięcy złotych.

 

 

źródło: Warszawski Transport Publiczny

Jedno wspólne logo dla całej komunikacji miejskiej (która teraz będzie funkcjonować pod nazwą „Warszawski Transport Publiczny”), ma zlikwidować zamieszanie związane ze zbyt dużą liczbą oznaczeń. W przestrzeni miejskiej funkcjonują bowiem trzy różne znaki ZTM-u, syrenka warszawska, symbol „Zakochaj się w warszawie komunikacyjnej” i znaki poszczególnych spółek miejskich. 

To piękny projekt, który pojawi się stopniowo na wszystkich rozproszonych dotychczas elementach – pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażerom identyfikację i korzystanie z naszej komunikacji – twierdzi wiceprezydent Warszawy.

źródło: Warszawski Transport Publiczny