Restauracja, w której dostaniesz nie to, co zamawiałeś. Poznaj pierwszy lokal, w którym pracują kelnerzy z demencją

Jedną z najbardziej frustrujących rzeczy, które mogą się zdarzyć w restauracji, jest zamówienie jednego dania, a otrzymanie zupełnie innego.  Jeden  z japońskich lokali oferuje właśnie to. Poznajcie nietypową restauracje – „The Restaurant of Order Mistakes” (nazwa nawiązuje do książki o tytule „The Restaurant of Many Orders”). Miejsce to znajduje się w Toyosu – jednej z dzielnicy Tokio, a misją jego właścicieli było zatrudnienie kelnerów z demencją.

Przesłanką restauracji pop-up, która funkcjonowała na próbę w okresie od 2 czerwca do 4 czerwca 2017 r., było przekonanie ludzi, że osoby, które na co dzień muszą funkcjonować z demencją, mogą całkowicie normalnie funkcjonować w społeczeństwie. Wymaga to od nas jedynie empatii. Zdecydowanie się na zamówienie w restauracji dania miało na celu przedstawienie choroby z innej strony, oswojenie z nią zarówno chorych, jak i tych, którzy dotychczas z chorymi nie mieli bezpośredniego kontaktu. Zrozumienie ze strony zamawiających miało pomóc w codziennym życiu cierpiących na problemy z pamięcią.

Teraz, po okresie próbnym, jeden z inicjatorów lokalu – Maggie’s Tokyo – planuje kolejną edycję wydarzenia we wrześniu, aby upamiętnić Światowy Dzień Alzheimera obchodzony 21 września.

źródło zdjęć: news.yahoo.co