Pierwszy kraj wprowadza zakaz reklamy słodzonych napojów

Nie wydaje Wam się czasem, że każdy napój dostępny na rynku zawiera cukier? Do podobnego wniosku doszły władze Singapuru, które zdecydowały się na radykalny krok.

Azjatyckie państwo znane jest z bardzo surowych przepisów i nowatorskich rozwiązań prawnych. Głośne były sprawy srogich kar za śmiecenie czy malowanie graffiti. Teraz władze Singapuru postanowiły powalczyć o zdrowie swoich obywateli. Od początku roku 2020 w tym malutkim kraju wejdzie w życie całkowity zakaz reklamowania słodzonych napojów.

Zakaz obejmie napoje gazowane, soki, napoje jogurtowe czy kawy rozpuszczalne. Od stycznia ich producenci nie tylko nie będą mogli reklamować się w radiu, telewizji i internecie, ale także będą musieli podawać na produktach opisy zawierające wyeksponowane informacje na temat zawartości cukru.

Singapurski oddział Coca-cola już w tej chwili zapowiedział, że zamierza obniżyć ilość cukru w produktach trafiających na tamtejszy rynek.

Podoba Wam się taki pomysł?

-->