Niesamowita wizja Melvina Sokolskiego – sesja Harper’s Bazaar z 1963 roku

Zainspirowany przez „Ogród rozkoszy ziemskich” lub „Tysiącletnie królestwo” – tryptyk niderlandzkiego malarza Hieronima Boscha z 1500 roku, Melvin Sokolsky zrealizował swoją wymarzoną sesję zdjęciową. Bańka, w której znajdować się miały modelki jest także nawiązaniem do carskiego jaja (Fabergé egg) – mistrzowsko wykonanego i bajecznie drogiego arcydzieła sztuki złotniczej XIX i XX wieku. To takimi jajkami carowie obdarowywali swoje żony podczas Świąt Wielkanocnych.

Bańka została wyprodukowana w ciągu dziesięciu dni z pleksiglasu i samolotowego aluminium. Po pomyślnym przebiegu testowym Sokolsky wyjechał do Paryża, by sfotografować wiosenną kolekcję Harper’s Bazaar. Prawdziwym wyzwaniem było umieszczenie żurawia teleskopowego w każdej lokalizacji, z której bańka miała zostać zawieszona. Główną modelką, która brała udział w projekcie, była muza Sokolskiego – Simone d’Aillencourt. Zamknięta w bańce, modelka pozowała na tle miasta.

Oczywiście, nie obyło się bez wpadek – podczas sesji, bańka wraz z modelką zanurzyła się w wodzie, mocząc nogi Simone, a także psując drogą parę butów od projektanta. Sesja okazała się być wielkim sukcesem i zapoczątkowała nowy nurt w fotografii mody.

Dodaj komentarz