Gosha Rubchinskiy znudził się modą? Rezygnuje z sezonowych kolekcji i wstrzymuje wszelkie działania

źródło: YouTube

Na początku roku zachwycaliśmy się pokazem najnowszej kolekcji Goshy Rubchinskiy’ego, zainspirowanej Rosją początku lat 90. i wypełnionej wszelkimi możliwymi kolaboracjami – od Adidasa, przez Burbery, po Levi’s i Dr. Martensa. Wydawało się wtedy, że nic nie jest w stanie powstrzymać pełnego energii rosyjskiego projektanta, reprezentującego scenę post soviet oraz jego brandu ГОША РУБЧИНСКИЙ, wspieranego od wielu lat przez Comme des Garçons. Teraz jednak okazuje się, że Gosha ma zupełnie inne pomysły, niż przypuszczaliśmy.

Zatrzymujemy działania marki Gosha Rubchinskiu w takiej formie, w jakiej ja znacie. Nie będzie już sezonowych kolekcji. Zamiast tego, pojawi się coś innego – można było przeczytać na Instagramie projektanta.

Marka Rubchinskiy’ego ma podobno zniknąć po sezonie jesień-zima 2018, a obecnie trwają rozmowy z Comme des Garçons w sprawie wymyślenia nowego sposobu dystrybucji cieszących się sporym zainteresowaniem projektów. Ogłoszone przez rosyjskiego projektanta „coś innego” nie oznacza raczej wycofania się ze świata mody, ale podążenie drogą wytyczoną wcześniej przez szefa Vetements i prywatnie przyjaciela Rubchinskiy’ego, Gruzina Demnę Gvasalię. A ten już w zeszłym roku zapowiadał w wywiadzie dla Vogue’a, że „nie zamierza więcej pokazywać swoich projektów w klasycznym systemie” i rezygnuje z sezonów oraz podziału na kolekcje damskie i męskie. Czy panowie idą w dobrą stronę? Na pewno. Skostniałemu światowi mody zdecydowanie potrzebne są zmiany.

Dodaj komentarz