Games for Impact – festiwal gier zaangażowanych społecznie.

Games for impact

W dniach 30.11-1.12. w Warszawie odbędzie się pierwszy festiwal Games for Impact. Wydarzenie ma na celu pokazanie, że gry wideo to coś więcej niż tylko rozrywka. Dziś pełnią one znacznie więcej funkcji – diagnozują problemy społeczne, angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne, tym samym zmieniając świat na lepsze.

Na festiwalu będzie można zagrać w ponad 20 starannie wyselekcjonowanych tytułów. W wydarzeniu wezmą udział twórcy takich gier, jak That Dragon, Cancer, 11-11 Memories Retold, This War of Mine czy My Memory of Us. W programie spotkania z twórcami, dyskusje w międzynarodowym towarzystwie, koncert z wizualizacjami z gier, stanowiska PC, VR i Hololens, a także warsztaty dla dzieci i rodziców.

 

Szczegółowy program Games for Impact

Piątek – 30 listopada

Changing the Game | Prezentacje keynote
18:00 Gry zaangażowane społecznie: historia ruchu – Asi Burak, Games For Change (USA)
18:20 Zabawa kontra powaga – perspektywa twórcy – Paweł Miechowski, 11 bit studios (PL)
18:40 Gry, które leczą – Jurriaan van Rijswijk, Games for Health Europe (NED)
19:00 Technologie VR/AR/XR i zmiana społeczna – Rafał Legiędź, Solidbrain (PL)

JAAA! | Spektakl audiowizualny
20:30 Jaaa! – spektakl audiowizualny z wizualizacjami z wybranych gier uczestniczących w festiwalu

Sobota – 1 grudnia

Critical Gaming | Gry o brexicie, kryzysie migracyjnym i przemocy seksualnej
12:30 Prezentacje wideo: Not Tonight, Cloud Chasers: A Journey of Hope, The Game: The Game, Bury Me My Love
12:50 Prezentacje gier:
     – Frostpunk. Miasto, które nie zamarzło, Paweł Miechowski, 11 bit studios (PL)
     – Invisible Fist. Niewidzialna pięść wolnego rynku, Jan Cieślar, Failcore (PL)
     – Solstice. Społeczność pod kloszem, Agnieszka Mulak, MoaCube (PL)
13:20 Rozmowę z udziałem twórców oraz Asiego Buraka (Games for Change) poprowadzi Paweł Frelik

Gaming the Archive | Gry o rewolucji francuskiej, I wojnie i mitach ludu Iñupiaq
15:00 Prezentacje wideo: Detention, My Child Lebensborn, Never Alone
15:20 Prezentacje gier:
     – My Memory of Us. Baśń o Holocauście, Mikołaj Pawłowski, Juggler Games (PL)
     – We. The Revolution. Sprawiedliwość, polityka, rewolucja, Dawid Ciślak, Polyslash (PL)
     – Attentat 1942. Od historii do gry, Lukas Kolek (CZ)
     – 11-11. Memories Retold. Głosy żołnierzy Wielkiej Wojny, Francois Rizzo, Digixart (FR)
16:00 Rozmowę z udziałem twórców oraz Joanny Kubickiej (Instytut Kultury Polskiej UW) poprowadzi Paweł Schreiber

Games for Health | Gry o depresji, śmierci, psychozie, ale też VR w terapii autyzmu
17:00 Video showcase: Hellblade Senua’s Sacrifice, Anamorphine, Smileyscope
17:15 Prezentacje gier:
     – Em-pa-thy. Jak rozegrać procedury szpitalne, Thomas Lilge, gamelab.berlin (GER)
     – Floreo. VR w terapii autyzmu, Sinan Turnacioglu, Floreo (USA)
     – Indygo. Zrozumieć depresję, Aleksandra Jarosz, Pigmentum Game Studio (PL)
17:45 Rozmowę z udziałem twórców i Jurriaana van Rijswijka (Games for Health) poprowadzi Piotr Kubiński

That Dragon Cancer | Wieczór z Amy i Ryanem Greenami
19:00 Pokaz filmu | Thank you for playing, reż. Malika Zouhali-Worrall, David Osit, 2015, 80 minut
20:15 Rozmowę z Amy i Ryanem Greenami (USA) poprowadzi Patrycja Wanat

Warsztaty branżowe
Piątek 10.00 Mastering the Game | Warsztaty MKiDN
Zapraszamy na warsztaty MKiDN o ponownym wykorzystaniu dziedzictwa cyfrowego w grach i systemach wsparcia podatkowego dla twórców gier kulturowych.

Sobota 10.30 Gry jako narzędzie zmiany społecznej | Warsztaty School of Ideas
Warsztaty School of Ideas, podczas których porozmawiamy o tym, co i jak komunikują reguły gier, a następnie, korzystając z tej wiedzy, postaramy się zaprojektować gry planszowe poruszające tematykę społeczną.

Warsztaty dla rodzin i dzieci
Sobota 10.00 Pokażę Ci fajną historię | Warsztaty Visual Novel dla dzieci 8–12 lat
Visual Novel to specyficzny gatunek gier niekiedy nazywany cyfrowym komiksem. Podczas warsztatu dzieci zapoznają się z podstawami programowania oraz zyskają punkt wyjścia do tworzenia własnych, domowych produkcji.

Sobota 14.00, 16.00, 18.00 Średniowiecze i anatomia z Minecraftem | Warsztaty dla rodziców z dziećmi 8–10 i 10–12 lat
Dzieci wraz z rodzicami będą wspólnie poznawać edukacyjne walory Minecrafta i zgłębiać świat średniowiecznych mitów oraz ludzkiego ciała! Co ważne: to dzieci staną się liderami rodzinnych zespołów.

Game Arcade | Salon gier PC/AR/VR
Usiądź przy komputerze lub załóż gogle VR/AR i samemu zapoznaj się z tytułami, które znalazły się w programie. Na specjalnie przygotowanych stanowiskach udostępnimy cały szereg gier i aplikacji, zarówno już wydanych, jak i wciąż czekających na premierę.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego na stronie WWW.