AïOLI x Niewidzialna Wystawa. Otwieramy oczy na niewidomych!

AïOLI wraz z Niewidzialną Wystawą rozpoczyna wspólne działania, tym samym otwierając się na kolejną grupę społeczną – osób niewidomych, w Polsce jest ich ponad 90 000 tysięcy, a wciąż tak mało jest miejsc przystosowanych do ich wizyt, nie mówiąc tylko o restauracjach, ale też o uczelniach, bibliotekach czy sklepach.

Misją AïOLI jest zmiana, która ulepszy osobom niewidomym funkcjonowanie w codziennym życiu. AïOLI chce zwrócić uwagę nas wszystkich na to, że osoby niewidome to normalni ludzie. Oni też chcą wychodzić do knajp, też chcą iść do fryzjera, też chcą iść do pubu czy na drinka – chcą żyć jak my, i odczuwać jak my.

Kinga Rylska – Szef Marketingu AïOLI – mówi:

Chcemy położyć nacisk na to, by zachęcać innych restauratorów do tego, by szkoliły swój personel i stały się miejscami otwartymi na osoby niewidome, czy bardzo słabo widzące. Aby móc dawać przykład innym, zaczęliśmy od przeszkolenia naszego personelu. Od kilku miesięcy obsługa brała udział w specjalnych szkoleniach zorganizowanych przy współpracy z Niewidzialną Wystawą, która jest Głównym Partnerem projektu.

Na chwilę obecną AïOLI będą jedynymi kantynami w Polsce przystosowanymi do wizyt gości niewidomych, słabo widzących.

Poza wprowadzeniem menu w alfabecie Braille’a, kantyny zostaną w pełni dopasowane funkcjonalnie do potrzeb osób niewidomych, słabo widzących.

Działania społeczne

Senior Speed Dating-ów organizowanych we współpracy z Dancing Międzypokoleniowy (facebook.com/dancingmiedzypokoleniowy) podczas których pokazali, jak bardzo są za przełamaniem barier międzypokoleniowych i udowodnili, że seniorzy to nie tylko „dziadki w klapkach przed TV”.
Akcja odniosła sukces a szybkie randki dla seniorów podbiły serca wszystkich Polaków.

AïOLI jako jedyna kantyna w całej Polsce w 2016 roku rozpoczęła działania dotyczące nagłośnienia problemu niedożywienia dzieci oraz edukowania rodziców i młodzieży w temacie odpowiedniego żywienia.

Sieć współpracuje na wyłączność z Fundacją Jem Drugie Śniadanie (www.jemdrugiesniadanie.pl); tym samym wprowadzając do karty menu zostały wprowadzone pozycje ambasadorów akcji (Andrzej Krzywy, Katarzyna Gilnka, Zosia Ślotała, Modny Tata). Część dochodu ze sprzedaży była przekazywana na fundację Pajacyk i walkę z niedożywieniem. To w AïOLI odbyła się promocja spotu reklamowego „Stop Niedożywieniu” oraz to w AïOLI odbyło się oficjalne przekazanie przekazanie koszulek projektu Dawida Wolińskiego na rzecz Fundacji Jem Drugie Śniadanie, z których dochód został przekazany na rzecz Fundacji.

Ale…. to nie jest stop !! #AïOLISZKOLI i #AïOLIFOODLIFESTYLE!

Do wszystkich z tych projektów zaangażowane były te jedne z najbardziej potrzebujących dzieciaków – dzieci z warszawskich Ognisk Wychowawczych, z którymi AïOLI współpracuje już od ponad dwóch lat.

Rok 2017 to jeszcze silniejsza współpraca z Ogniskami Wychowawczymi i dalsze działania z Jem Drugie Śniadanie.

Prowadząc wszystkie akcje zależy nam na pokazaniu problemu jakim jest niedożywienie – sukcesem będzie znalezienie rozwiązania dla tego prblemu.

Co więcej – wraz z wprowadzeniem nowej wiosennej karty menu AïOLI rozpoczęło kolejną współpracę z Organizacją Nurture The World (nurture.pl).
Owocem współpracy jest sałatka „AïOLI Nurture The World”, z której część dochodu przekazywana jest na Banki Żywności i dożywianie potrzebujących Dzieciaków na całym świecie.

Dodaj komentarz